


1. "Ön weboldala mellé ingyen keresőoptimalizálást is kap!"
Óva intjük Önt attól, hogy bedőljön olyan ígéreteknek, melyek azt sugallják, hogy a honlapkészítés mellé hatékony keresőoptimalizálást és látogatottság növelést kap, mindezt potom áron.
Ez egy hatékony mézesmadzag, azonban korántsem az elvárt eredményt hozzák.
A fent leírt szolgáltatás ugyanis egy úgynevezett "keresőoptimalizált weboldalt" tartalmaz, melynek nem szabadna extra, kiemelt szolgáltatásnak lennie, hanem egy jogosan elvárt alapot kell képeznie.
Miért?
Mert a „keresőoptimalizált weboldal" nem más, mint az, hogy a már elkészült honlap tökéletesen fel van készítve, úgymond optimalizálva van a keresőkre. Ez azt jelenti, hogy megfelelő beállításokkal az oldalnak esélye van egy jó helyezésre a Google-ben. A Google tehát a megfelelő beállítások révén láthatóvá teszi az oldalt, így az megtalálható lesz ugyan a keresőben, ám sokszor az első 100 találatban sincs benne.
Hangsúlyozom, ez minden esetben alapszolgáltatás kell, hogy legyen egy weboldal megrendelő számára, és nem extraként kiemelt szolgáltatás.
Tehát ez önmagában nem internet marketing és keresőoptimalizálás, így korántsem egyenértékű azzal, hogy az ügyfél számíthat is a jó helyezésekre a keresőkben.
Ez egy jóval összetettebb folyamat, és sokszor bizony hónapokig tartó munkát igényel, mely a honlapkészítés szolgáltatástól független, extra költségekkel és extra munkával járó feladat.
2. Cégnevem első oldali helyezése óriási eredmény.
Ez már csak azért sem állja meg a helyét, mert a cégnévre való keresésre minden erőfeszítés nélkül jelen kell lennie a honlapnak az első oldalon. Ez az eredmény önmagában azonban szinte egyenlő a nullával, hiszen ennyi erővel beírhatja a keresett cégnevet akár a böngésző címsorába is. Ritka, hogy valaki ennyire célzottan keressen, és csakis annak tudható be, hogy már ismeri az Ön szolgáltatását valahonnan. A legjobb és leggyümölcsözőbb eredmény az, ha vállalkozásához szorosan fűződő keresőszavakra találják meg a látogatók. Ez az új ügyfelek forrása.
Szinte minden esetben, ha valaki egy szolgáltatást keres, akkor nem egy cégnévre fog rákeresni, hanem magára a szolgáltatásra. Ez evidens.
3. Flash honlapot nem lehet keresőoptimalizálni, és nem lesz soha az első helyen a keresőkben!
Óriási tévedés! Ezt többnyire azok állítják, akik nem jártasak a flash honlapkészítés területén.
Persze ez nem azt jelenti, hogy szerencsés dolog, ha oldalunk csak és kizárólag flash alapokon készült, hiszen nyilván könnyebb dolgunk van egy HTML alapú oldal esetében keresőoptimalizálni
Azonban azt állítani, hogy egy flash technológiával készült honlap nem alkalmas arra, hogy első helyen legyen a Google-ben az azt érintő legfontosabb keresőszavakra, enyhén szólva is téves megállapítás.
Ékes példája ennek teljes mértékben flash alapon elkészített honlapunk, mely számos fontos keresőszóra kirobbanthatatlanul első helyen szerepel a Google-ben, természetesen az ágazatához legszorosabban kapcsolódó kulcsszavakra.
Akár le is tesztelheti az alábbi keresőszavakra kattintva.
És még sorolhatnánk, hiszen az oldalt a látogatók még további közel 500 kulcsszóra találják meg a keresőkben ugyanilyen, vagy hasonló pozícióban.
4. Weboldalam elkészült, de nincs az első oldalon, ha rákeresek a szolgáltatásomra!
Ha ez így működne, akkor mindenki számára adott lenne a lehetőség mindenféle erőfeszítés nélkül az első oldalon szerepelni a számára legfontosabb keresőszavakra, miután elkészült a honlapja, de ez nyilván lehetetlen.
Ezért van az, hogy ez egy komplett és különálló szakma, hiszen hatalmas pénzek mozognak nap mint nap az interneten, és ebből csak úgy tud Ön is profitálni, ha nem a sült galambot várja.
Gondoljon csak bele, hogy mekkora előnyt jelent egy cégnek egy-egy kiemelkedően fontos keresőszóra az első oldalon elhelyezkedni.
Óriási előnye van a többiekkel szemben, hiszen Ön is, mint a legtöbb internetező az első, esetleg a második találati oldalt tekinti meg, amikor valamilyen terméket vagy szolgáltatást keres, és választja ki azok közül a legszimpatikusabbat és legmeggyőzőbbet. Ennek tudatában hatalmas üzlet és verseny ez, és a piacot tekintve folyamatos és óriási a konkurenciaharc. Ezért ott lenni az első oldalon bizony nem egyszerű, és nem is filléres befektetés, ugyanakkor többszörösen megtérül!
5. Szeretnék az első oldalon lenni, de nem akarok érte sokat fizetni.
Ez érthető és nyilvánvaló.
Ugyanakkor a költséget, melyet a keresőmarketing szolgáltatására költ, nem szabad fölösleges kiadásnak tekinteni, hanem egy nyereséget hozó beruházásnak.
Ez a legfontosabb szempont és ráadásul megnyugtató, hogy kézzelfogható az eredménye.
Bizonyítható, és nem is meglepő az a tény, hogy egy jól irányzott internet marketing és egy kiváló Google helyezés már egy kisebb vállalkozásnak is hosszútávon több milliós profitot termel.
Ezt óriási vétek figyelmen kívül hagyni!
És mindez nem csupán abból adódik, hogy valaki az első oldalon van. Egy komplett, jól felépített keresőoptimalizálás és kereső marketing nem szerény látogatottság növekedést eredményez honlapunknak már kezdetben is, melyből profitálni tudunk.
Ennek csupán kiteljesedése, mondhatni csúcspontja a Google első oldali helyezés.
6. Ha honlapom elérte az első oldalt hátradőlhetek, mert nyert ügyem van.
Ez kétségtelen. Ez a végső cél.
Azonban ezzel koránt sincs vége a folyamatnak.
Az internet folyamatosan változik, bővül. Egyre újabb és újabb cégek jelennek meg a piacon, akik egytől egyig arra törekednek, hogy megelőzzék versenytársaikat.
Tehát miután honlapunk elérte a hőn áhított első oldali, vagy első helyezést akkor sem szabad elengedni a kezét, hiszen bármikor visszaeshet, megelőzhetik, gyengülhet.
Fontos az oldal folyamatos menedzselése ahhoz, hogy megőrizze és stabilizálja kiváló pozícióját.
Ha azt kérdi, hogy meddig, nos, erre azt kell, hogy mondjuk, ennek soha nincs vége, tehát ideális esetben mindig!
7. Ahhoz, hogy az oldalam első oldalon legyen a Google-ben elég a linképítés.
Ez szintén nem állja meg a helyét.
A linképítés ugyebár nem más, mint az, hogy a weboldal regisztrálva van internetes katalógusokban, linkgyűjtő helyeken, ezáltal az adott katalógus hivatkozik, azaz visszamutat az oldalunkra, ezzel elismerve annak jelentőségét.
Ismerünk azonban számos olyan honlapot, mely több ezer vagy több tízezer visszamutató linkkel rendelkezik, mégis egy olyan cég előzi meg, és van az első helyen, melynek csupán 70 hivatkozó webhelye van.
Tény, hogy a linképítés elengedhetetlen ahhoz, hogy az oldal jó pozíciót érjen el.
Muszáj oldalunkat a lehető legtöbb helyen feltüntetni a világhálón, de ez önmagában semmit nem ér, csak egy alapot képez, és látogatottságot növel.
Egyrészt hiába regisztráljuk be minél több helyre az oldalt, ha azok nem értékes és látogatott oldalak. Minél látogatottabb, értékesebb, relevánsabb (azaz az adott ágazathoz szorosan kapcsolódó) egy katalógus, portál, webhely stb., ahova honlapunk linkje el van helyezve, annál értékesebbnek számít a hivatkozás (és végső soron ez adja az értékét weboldalunknak is) a Google számára. Így helyezi azt egyre jobb és jobb pozícióba.
A másik fontos tényező, ami által sokszor kudarcra van ítélve egy weboldal, hogy nem a megfelelő módon van elvégezve a linképítés.
Ezért javasoljuk ügyfeleinknek, hogy még véletlenül se önállóan végezzék ezt a műveletet, hiszen a nem megfelelő módon kivitelezett linképítés többet árt az oldalnak, mint használ, és ez sok esetben visszafordíthatatlan következményekkel jár.
És nem utolsó sorban rendkívül fontos tényező magának a honlapnak a felépítése és tartalmi mondanivalója. Minél értékesebb a tartalom, minél szorosabban köthető az adott ágazathoz, annál nagyobbra becsüli a Google is annak jelentőségét, így kedvezőbb helyezésekkel jutalmazza azt, hiszen színvonalas információforrást jelent a felhasználók számára.
8. Rábíztam a munkát a szakértőkre, innentől kezdve semmi teendőm sincs.
Természetesen Ön azért fizet, hogy ezt a munkát egy profi csapat elvégezze Ön helyett.
Azonban itt lép életbe az a fontos szabály, miszerint egy weboldal annál értékesebb és hasznosabb, minél több és több tartalommal, és a témába vágó leírással rendelkezik.
Tekintve, hogy csakis ön ismerheti az ágazatában legfontosabb és legértékesebb információkat, aktualitásokat, így a legszéleskörűbb tájékoztatást az Ön feladata minél érdekesebben és tartalmasabban leírni a látogatók számára.
Egy honlap megfelelő tartalom nélkül nem sokat ér, és ez a szempont rendkívüli jelentőséggel bír. A szakértők pedig abban lehetnek segítségére, hogy hasznos tanácsokkal látják el Önt arra vonatkozóan, hogy a legoptimálisabb formát és tartalmat milyen eszközökkel érheti el.
![]() |
Kapcsolódó cikkek |
Cégünk további weboldalai |
EGYEDI WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS Webshopguru: www.webshopguru.hu HDG Net: www.webaruhaz-keszites.com |
ADATBÁZIS SZINKRONIZÁCIÓK SyncMasters: www.syncmasters.hu - Számlázó- és raktárkezelő programok |
"Ezúton is köszönjük az eddigi munkájukat! Önök nagyon tehetségesek és igazi profik! Nagyon elégedettek vagyunk és tudják, nincs jobb reklám egy elégedett vásárlónál. Ahol tudjuk, ajánlani fogjuk Önöket. Az áruház nagy tetszést arat mindenkinél, aki eddig látta. Nálunk különösen! Ha belépünk, nagyon nehezen tudunk kilépni belőle. Reméljük sok ezer vásárlóval is így lesz!"