google

Hogyan használja ki a Google-piac adta lehetőségeket?

Hogyan jött létre a

google2

A Google alig 1 évtizede jött létre és mint jónéhány más internetes történet, az alapoktól építkezve lett röpke pár év alatt meghatározó szereplője az online környezetnek. Ma már bátran kijelenthető, hogy a Google az Internet egyik kulcsfontosságú szereplője. Nemcsak azért mert a piaci részesedés több ágazatban is domináns, hanem leginkább azért, mert állandóan olyan új és innovatív megoldásokat fejleszt mind a magán, mind az üzleti szférának, amellyel úttörő szerepet vállal a Világháló fejlődésében.
A Google már a kezdetekben felismerte a hatalmas tömegekben rejlő lehetőségeket. Éppen ezért az Internetre általa bevezetett minden egyes újító megoldás hihetetlen hatékonysággal ötvözi a széles rétegek számára biztosított tág lehetőségeket, az üzleti szféra szükségleteivel és magának a Google vállalatnak való profittermeléssel. A Blogger, a Gmail, a Picasa, az Adwords, a GoogleMaps és még sorolhatnánk, kiválóan türközik mindezt.
A Google kereső az utóbbi több mint 1 évtized alatt és jelenleg is, állandó tökéletesítés alatt van. A tökéletesítés a felhasználók számára nyújtandó minél jobb találati eredményekben rejlik. A Google a kereső rendszerében egyszerre valósította meg az üzleti szféra elvárásai szerinti versenyhelyzetet, ugyanakkor a felhasználói (fogyasztói) oldalról állandóan tökéletesíti a találati eredményeket.
A Google tudja, hogy a kereső személyek számára az a fontos, hogy a lehető leggyorsabban megtalálják a keresésüknek megfelelő legjobb eredményeket, ugyanakkor a cégek számára a profitszerzés az elsődleges. A két oldal szükséglete közötti harmonikus egyensúlyt a keresőmotor fejlesztése során kiemelt figyelemmel tartják számon a Google vállalatnál.

Mi

google2

 a valójában?

A Google kereső valójában egy piac, ahol a kereslet és a kínálat egymásra talál. Ha egyszerűen felhasználói oldalról tekintünk rá, nyílvánvalóan egy összetett kereső rendszerről beszélhetünk, azoban ezen szemléleten a valóság messzebre mutat. A kereső felhasználók, akik nap mint nap több száz millió keresést bonyolítanak le a Google adatbázisain keresztül jelentik a keresletet, melyre a megjelenő találatok mint válaszok a kínálatot. A kereslet és a kínálat már a keresési eredméyek megjelenése után "szembe tekintenek" egymással, de ténylegesen akkor találkoznak, amikor a felhasználó rákattint az adott weboldalra a találati listában, megnyitva annak tartalmát.
A Google nemcsak egy üzleti lehetőség a vállalkozások számára, hanem "A lehetőség". Kevés olyan online vagy offline megoldást lehet felvonultatni Magyarországon, amely hatékonyabban (és egyben költséghatékonyan) tudja szállítani a vevőket, vásárolókat, ügyfeleket, üzleti partnereket, hirdetni a brandet, mint a Google. A Google nemcsak segédszerepet vállal az üzleti fejlődésben, hanem megfigyelve az Egyesült Államokban lévő trendeket, minden bizonnyal szinte kizárólagos alapjává válik a vállalatnak, a vállalkozásnak. Az USA-ban azok a cégek, akik elfoglalták ágazatukban az első helyeket a Google találatai között, többszörös piaci helyzetelőnybe kerültek azokkal szemben, akik vagy nem hatékonyan, vagy egyáltalán nem törekedtek a Google adta lehetőségek kiaknázására.

Milyen üzleti lehetőséget biztosít Önnek?

Minden bizonnyal az üzleti lehetőségek legfontosabbika, maga az új piacok szerzése. Azáltal, hogy a weboldal az elsők között jelenik meg az ágazat keresőszavaira a Google-ben, a cég képessé válik arra, hogy elérje azokat a keresleteket, melyeket sehogy másként nem érhet el. Ma már a piac döntő hányada a Google-ben keres ha bármire szüksége van, legyen az egy fogyasztó, vagy egy nagyvállalat, aki éppen beszállítókat, alvállalkozókat keres.
Az üzleti lehetőségek másik alternatívái azok az új megoldások, amelyek korábban nem voltak adottak az offline környezetben. Úgy indíthatóak el vállalkozások, kereskedelmi egységek, felmérések és még sorolható, hogy lényegesen alacsonyabb tőkebefeketésre van szükség. Azáltal, hogy eljuttatja az információt a Google piacán kersztül a felhasználóknak, pusztán csak az információkon keresztül felmérheti azt, hogy megéri-e befektetni több pénzt. Erre egy kiváló példa maguk a blogok, melyek először tartalmat tesznek közzé, megteremtve a szükségletet, majd később felkínálják megvételre a terméket, vagy a szolgáltatást.

Hogyan használhatom ki ezt a piacot?

A piac kihasználására a legjobb megoldás hatékonyan jelen lenni benne.
Ha rákeresünk a Google keresőben egy adott kifejezésre, láthatjuk jobb oldalt felül, hogy hány darab találatot jelenít meg a Google. Jól észlelhető, hogy sok esetben százezres vagy milliós találati mennyiségről van szó, ami maga után vonja a következtetést: nagy verseny van és ebben a versenyben a weboldal az elsők között kell hogy megjelenjen, hiszen a felhasználónak fizikailag nincs arra lehetősége, hogy minden találati eredményt megnézzen, tehát csak kizárólag az elől szereplő oldalakat nyitja meg. A hátul lévő oldalak a felhasználó számára és üzletileg nem léteznek. A piacot tehát úgy lehet maximálisan kihasználni, ha azokra a keresőszavakra (kulcsszavak, kifejezések), amelykre nagy számban keresnek a felhasználók, a weboldal legelöl jelenik meg. A folyamat amellyel a weboldalt ide juttatjuk, a keresőoptimalizálás, tágabb értelemben keresőmarketing.

Mekkora

google2

piaca?

A piac méretére szinte minden pillanatban csak becslést adhatunk, hiszen állandó dinamikus növekedést tapasztalunk. Magyarországon jelenleg naponta több mint 5 millió keresést bonyolítanak le a rendszerben, amely havi viszonylatban 150 millió keresést jelent. A kereséseket, mint keresletet véve tehát, már most igen nagy piacról beszélhetünk. Vannak olyan ágazatok, ahol a legerősebb kulcsszavakra (keresőszavakra) havonta több 10.000 keresést bonyolítanak le, tehát együttesen több 100.000-es keresletről beszélhetünk. Ilyen ágazatok az ingatlan, az autó, a számítástechnika és természetesen az üzleti szféra, a bank, a hitel és a biztosítás köré csoportosuló piacok.
Rengeteg ágazatban azonban még mindig alacsonyabb piaci versenyről beszélhetünk. Sok olyan kisebb zártabb piac van, ahol egyrészt a cégek alacsony száma miatt, másrészt a "közömbös" online jelenlét miatt egy újonnan megjelenni kívánó vállalat számára kiválóan biztosít sok esetben meglepően nagy piacokat, egyik napról a másikra.

Hogyan alakulnak Magyarországon a keresések?

A keresések száma itthon állandóan növekszik. Mindemellett a keresések minőségbeli alakulása is egyre jobban megfigyelhető. A minőség azt jelenti, hogy a felhasználók "mennyire keresnek hatékonyan". A hatékonyságnak pedig a legfontosabb ismérve a célirányosság. Sokak számára talán meglepő módon, de Magyarországon is a keresések arányában a 2, 3 vagy 4 szóból álló keresések teszik ki a 80%-ot, és csak alig 15%-a a kereséseknek áll csupán 1db szóból. Ez mindenképpen azért fontos, mert egy 1 szóból álló keresőszóra elől lenni a Google-ben lényegesen nagyobb kihívás, mint több szóból álló kulcsszavak esetén, így a vállalkozás célzottan tudja elvinni "magát" a piachoz. A weboldalt olyan keresőszavakra érdemes optimalizálni a Google-ben, amelyek lefedik a rajta lévő kínálatot, és nem tág, az egész ágazatot átfogó fogalmak.
Sokan vannak akik úgy gondolják, hogy ha "autó"-val vagy "ingatlan"-nal foglalkoznak bármilyen formában, akkor nekik az "autó" vagy éppen az "ingatlan" keresőszó esetében elől kell lenniük a Google-ben. Ez nem igaz, mert ilyen szavakra egyrészt nagyon alacsony számú olyan látogató fog érkezni a weboldalra, akik potenciálisan azt keresik amit a cég kínál, másrészt pedig ilyen nagyon erős szavakra kiemelten magas költségekkel kell számolni a keresőoptimalizálást végző cég felé.

Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a piac?

A Google piac kiemelten fontos tulajdonsága, hogy gyorsan adja meg a választ a felhasználói kérdésekre vonatkozóan, illetve a hagyományos offline környezethez képest lényegesen gyorsabban képes elvinni a felhasználó számára jóval több cég kínálatát, mint egyébként. Ha keresünk a Google-ben és találatokat kapunk, akár percek alatt végigfuthatunk az eredményeken, kiválaszthatjuk a számunkra érdekesnek és hasznosnak ítélt oldalakat, hogy később kizárólag azokat fussuk át részleteiben. Ha egy terméket keresünk, percek alatt van lehetőségünk arra, hogy több webáruház kínálatát is megnézzük, új keresést indítsunk, újakat találjunk meg. Az utcán, akár egy fél napot is igénybe vehet az, hogy végigjárjuk a boltokat és terméket válasszunk. A Google és a keresőrendszerek ezzel új kihívások elé állítják a teljes üzleti szektort, hiszen az új környezet olyan innovatív szemléletet követel meg, amely teljes métékben eltér a hagyományos megoldásoktól.

a

google2

és a keresők piaca?

A keresők, ahogy ma piacokat jelentenek, úgy a jövőben minden bizonnyal már magát a gazdaságot fogják megvalósítani. A keresők nemcsak piacokat jelentnek a továbbiakban, hanem kizárólagos lebonyolítójává válnak az üzleti és gazdasági életnek. Már ma vannak például olyan keresőmarketing szolgáltatások, melyek oly módon segítik a márka építést, hogy a keresőoptimalizálás által a márkát építő cég weboldalát az első helyekre pozicionálják a keresőkben. Presztízst jelent az elsők között lenni, nemcsak az értékesítést segíti elő.
A keresőkben szerzett pozíciók sok ágazatban már meghatározzák magának a fejlődésnek az útját is.

Hogyan kezdjem el?

A Google-ben való hatékony megjelenést a keresőmarketing valósítja meg, melyet egy ezzel foglalkozó vállalkozás tud Önnek biztosítani. A keresőmarketing és a szűkebb értelemben vett keresőoptimalizálás nagyfokú tapasztalatot és szakértelmet igénylő feladatok állandó végzését jelenti. A hatékony keresőmarketinghez mindenképpen szükség van egy kiválóan konvertáló weboldalra, azaz egy olyanra, amelynek a megjelenése és felépítése a lehető legtöbb látogatót változtatja át valós ügyfelévé a vállalkozásnak. Ez utóbbihoz Önnek mindenképpen szüksége van egy marketing alapokon weboldalt tervező és weboldalt fejlesztő cégre.
Minden bizonnyal akkor jár a legjobban, ha a kettőt egyben kapja meg, hiszen bizonyára költséghatékonyabb megoldáshoz jut ezáltal.
Az első lépés a weboldal tervezését és kivitelezését jelenti, amely egy ügyféltermelő weboldal esetében néhány hetet ölel fel, majd ezt követően kezdődik maga a tényleges keresőmarketing, amelyen keresztül megkezdődik a weboldal kulcsszavakra történő pozícionálása a keresőkben. Az üzlet ezáltal új piacokhoz jut - sok esetben hihetetlenül gyorsan -, majd az új kialakuló helyzet által napról napra olyan új lehetőségeket lát meg, amely újabbakat és újabbakat fog generálni. Az online vállalkozások, miután megtapasztalják a keresőkben rejlő hihetetlen hatékonyságot, kivétel nélkül újabb és újabb weboldalak fejlesztésébe vágnak bele, új vállalkozásokat, üzleteket indítanak.

article icon Kapcsolódó cikkek
Ízelítő munkáinkból
Összes referencia megtekintése
Cégünk további weboldalai

EGYEDI WEBÁRUHÁZ KÉSZÍTÉS

Webshopguru: www.webshopguru.hu

HDG Net: www.webaruhaz-keszites.com

ADATBÁZIS SZINKRONIZÁCIÓK

SyncMasters: www.syncmasters.hu 

- Számlázó- és raktárkezelő programok
- Nagykereskedelmi adatbázisok
- Fizetési rendszerek integrációja

Ügyfeleink véleménye

"A Netkorzor Kft-vel 2011 első félévében dolgoztunk együtt. A céget a Fundamenta értékesítési hálózatának belső - zárt - web shopjának elkészítésével bíztuk meg, mely megbízást meghívásos tenderen nyerték el. A cég már a tender ajánlat elkészítése során odafigyelt az ügyfél kéréseire és alkalmazkodott annak munkamódszeréhez. A web shopot a megrendelt minőségben, határidőre és a megállapodott költségkereten belül maradva leszállította. Külön kiemelném, hogy a munkát extrém rövid idő alatt kellett elkészíteni. A HDG Net a munka során végig a "hogyan lehet megcsinálni" megközelítést alkalmazta, az "ezt így nem lehet" helyett. Végül külön pozitívumként említem, hogy az azóta megrendelt extra fejlesztési munkák abszolút korrekten – munka és nem "függőségi" alapon - lettek kiajánlva és megrendelést követően kiszámlázva.

A céget nyugodt szívvel ajánlom más web shop fejlesztést tervező cégnek


Jóri Csaba
Marketing vezető
Fundamenta-Lakáskassza Zrt.
www.szebshop.hu

tulipanshop"Ezúton is köszönjük az eddigi munkájukat! Önök nagyon tehetségesek és igazi profik! Nagyon elégedettek vagyunk és tudják, nincs jobb reklám egy elégedett vásárlónál. Ahol tudjuk, ajánlani fogjuk Önöket. Az áruház nagy tetszést arat mindenkinél, aki eddig látta. Nálunk különösen! Ha belépünk, nagyon nehezen tudunk kilépni belőle. Reméljük sok ezer vásárlóval is így lesz!"

Krasznai György
Tulajdonos
www.tulipanshop.hu


"Remek volt a HDG Net csapatával együtt "dolgozni", mert egyszerre professzionálisak, érthetőek, precízek, mégis alaposak és türelmesek!

Legalább annyira szakértőek területükön, mint amennyire ambiciózusak, professzionálisak, valamint ügyfélbarátak és igényesek is, ami igen ritka.

Másnak talán lehetetlen lett volna a számos ötletet, a vásárlók és termékmegjelenítések igényeit, a megbízó egyedi elképzeléseit, és a szakmai szükségleteket figyelembe véve ilyen igényes és sokoldalú honlapot, valamint webáruházat létrehozni, de nekik nem volt az, és ebben szerény véleményem szerint a HDGNet az egyik legnagyobb cég, ha nem pont ők a legnagyobbak!

Hálásan köszönjük a tökéletes megvalósítást!"


Hegedűs Anita
Tulajdonos
www.balnea.hu

autopatkai"Miután körbenéztem a honlapkészítő cégek között, úgy láttam meg elsőre, hogy az Elux tudja csak képviselni megfelelő módon vállalkozásom megjelenését az interneten.Nem csalódtam ebben. Miután elkészítették a weboldalamat, megbíztam őket a weboldal keresőmarketingjével kapcsolatban is. A keresőmarketing munka után, számíthattok egy újabb véleményre tőlem. Köszönöm Gábor az eddigi munkát, meg vagyok vele elégedve."

Pátkai Miklós
Tulajdonos
www.autopatkai.hu
Honlapkészítés - Webáruház készítés - Portál fejlesztés - Keresőmarketing - Ajánlatkérés - Sitebuilder állás